Onze zorgvisie


Onze schoolvisie is gebaseerd op een aantal troeven waar we ons, als team, aan vasthouden en waar we dagelijks mee bezig zijn.
Deze visie toont tevens hoe we zorg binnen onze school zien, en waar we naartoe willen.

Elke kind is een rijk individu met talenten en noden. We helpen hen dan ook bij het zoeken naar de mogelijkheden van hun eigen kennen en kunnen. Hierbij moedigen we hun aan om creatief en ondernemend te denken.

We willen dat de natuur in de nabije omgeving hen ook sociaal en emotioneel laat groeien, hun enthousiast en nieuwsgierig maakt.

Belangrijk is ook dat we een school willen zijn waar iedereen; zowel leerlingen, leerkrachten, ouders, als elkeen die in onze school om welke reden ook terechtkomt, zich thuisvoelt. 
We zijn ervan overtuigd dat een veilig en positief klas –en schoolklimaat, met respect voor eenieder, de basis is van alle leren. 


Om elk kind te laten groeien zijn we eveneens bereid om een inspanning te leveren om zo veel als mogelijk onderwijs te bieden volgens hun noden. 
Differentiëren in instructie, opdrachten en lesmateriaal hoort in onze school tot de brede  basiszorg in elke klas.

Vanuit de brede basiszorg richt ons team zijn inspanningen op alle kinderen in hun verscheidenheid door hen optimale en brede ontwikkelingskansen aan te reiken om hun totale persoon (hoofd – hart en handen) te ontplooien… 

 

Om dit alles te verwezenlijken in onze dagdagelijkse klas- en schoolpraktijk zijn we bereid om ons blijvend te professionaliseren.

 

We vinden het heel belangrijk om ouders tijdig en correct op de hoogte te brengen als de brede basiszorg onvoldoende aan de noden van hun kind tegemoet komt.
Dit kunnen leerlingen zijn met leer-en/of ontwikkelingsachterstand, leerlingen met leer-en/of ontwikkelingsstoornis, meer begaafden, kansarmen, sociaal behoeftige kinderen, kortom kinderen die om één of andere reden “extra zorg” nodig hebben.
Voor deze kinderen gaan we met alle partners (de klastitularis, de zorgcoördinator, de directie, de ouders, externen en het CLB), op zoek naar wat deze kinderen nodig hebben.

Elk kind is welkom in onze school.

In werkelijkheid blijkt dat er ook kinderen zijn die zulke specifieke zorgvragen hebben, dat het ‘gewone’ onderwijs daaraan onvoldoende tegemoet kan komen. Deze kinderen vragen een zo geëigende aanpak dat deze de draagkracht van onze school overstijgt en het ten koste zou gaan van het kind zelf of ten koste van leerproces in al zijn dimensies van de andere kinderen.
Ook dan willen we samen met de ouders en het CLB keuzes maken met het het oog op de meest optimale ontwikkeling van het kind.


Privacyverklaring voor leerlingen

Copyright © Alle rechten voorbehouden